Respectul pe care-l avem in mod firesc fata de marile personalitati Ion Creanga si Mihai Eminescu a devenit, in momentul realizarii acestui film, extrem de inhibant. Acesta a constituit principalul handicap pe care l-am avut de trecut. Pentru a deveni personaje de film, Eminescu si Creanga trebuiau sa coboare de pe statui, sa prinda viata, imprumutand chipurile unor actori; sa vorbeasca, sa se miste si sa evolueze intr-un chip cat mai firesc. In loc sa pastram un ton solemn, omagial, care ar fi imprimat filmului, cred, un aer sententios, am incercat sa ne apropiem cu discretie si caldura de personalitatile readuse la viata. Chiar daca primele lor aparitii in film risca sa deceptioneze printr-o fireasca neidentificare cu fotografiile-icoana, atat de cunoscute, speram ca personajele sa devina convingatoare pe parcursul desfasurarii povestirii cinematografice. Este un omagiu pe care il aducem - cu intarziere - implinirii a o suta de ani de la moartea lui Ion Creanga, Mihai Eminescu si Veronica Micle. Nicolae Margineanu. Singurul lucru care mi se pare important acum este ca dinaintea fiecarui cadru din acest film mi-am facut cruce in gand. Pe atunci era un gest interzis. Adrian Pintea
Regie: Nicolae Margineanu
Distributie: Dorel Visan, Adrian Pintea, Mioara Ifrim, Maria Ploae.
Regie: Nicolae Margineanu
Distributie: Dorel Visan, Adrian Pintea, Mioara Ifrim, Maria Ploae.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu